woensdag 25 april 2007

Zwerver vrij na mishandelen hond...waar gaat het heen met de wereld??

HOENSBROEK - Woede en verbijstering de Limburgse plaats Hoensbroek. Daar werd afgelopen weekend in de Kastanjelaan een golden retriever ernstig mishandeld. De dader, de 40-jarige zwerver Sjaak K., was de volgende dag al weer op vrije voeten. En dat terwijl de bij de politie als 'veelpleger' bekendstaande man al een keer eerder zou hebben vastgezeten voor ernstige dierenmishandeling.



De mishandeling van Lady, die door K. werd uitgelaten, werd gezien door meerdere mensen. Een ervan was een vrouw op een scootmobiel. Zij durft niet met naam in de krant uit angst voor bedreigingen van Sjaak K. "Ik liet mijn eigen vier honden uit. Ik wist niet wat ik zag. Hij schopte en sloeg het dier waar-ie het raken kon en pakte het bij de oren en slingerde de hond in het rond. Je zag dat Lady inmiddels flink bloedde doordat haar een tand was uitgeslagen."

De gewaarschuwde politie rukte met drie auto's uit en wist Sjaak K. korte tijd later in te rekenen. Hij weigerde te vertellen of het dier van hem is of van iemand anders. "Sjaak was stomdronken", vertelt de getuige. "Hij heeft een bon gekregen, zijn roes uitgeslapen op het politiebureau en de volgende dag kon hij gaan."

Het hele voorval zorgde voor grote woede in Hoensbroek. Ook bij Sandra Rosenboom van de stichting Kyra in Heerlen, die mishandelde en verwaarloosde dieren opvangt. "Ik ben onmiddellijk verhaal gaan halen bij de politie. Maar daar vertelden ze dat ze tot hun eigen frustratie Sjaak de volgende dag al moesten laten gaan. Ik ben hem zelf nog gaan zoeken, maar heb hem niet gevonden. Ik had hem wat aangedaan!"

Lady is door justitie in beslag genomen. De hond zit in een asiel waar het naar omstandigheden goed met haar gaat. De mogelijke eigenaar van het dier heeft zich nog niet gemeld. Justitie zegt dat er onderzoek naar de zaak wordt gedaan.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

wat een ontiegelijke rothufter

Carmen zei

je haalt me de woorden uit de mond.

Anoniem zei

ik heb niet zoveel haren als een hond, maar ze komen allemaal 1 voor 1 rechtstaan, in wat voor wereld leven wij?