vrijdag 13 april 2007

Waarom....

Waarom gaan mensen zo achteloos met hun huisdieren om?
Toen ik op zoek was naar een nieuwe hond was ik regelamtig op marktplaats te vinden om te kijken of er al nieuwe nestjes waren van het ras wat ik graag wilde hebben.
Omdat de Ierse setter geen ras is waar elke week nestjes van zijn ging ik regelmatig even kijken bij de andere rassen. Als ik de advertenties lees van mensen die hun huisdier weg willen doen, dan denk ik echt bij mezelf: Waar zijn we toch mee bezig!

Waarom zie je zo vaak mensen hun hond weg willen doen wegens tijdgebrek of 'omstandigheden'. Mensen: Denk eerst eens goed na of je wel een hond KUNT hebben.
En hond of kat is geen speeltje die je zomaar weer weg kan doen als je er geen tijd voor hebt. Dieren hebben ook gevoelens! Je kind doe je toch ook niet weg als je er geen tijd voor hebt? Waarom denken mensen er wel bij na of ze een kindje willen/kunnen hebben, maar kopen ze zomaar impulsief een nieuwe hond!
Orienteer je eerst in de verschillende hondenrassen en kijk eerst goed welke hond bij je past voordat je zomaar een hond aanschaft omdat hij zo leuk/mooi is of omdat 'iedereen' er een heeft!

Enkele voorbeelden:

Heej Ik Ben Een Jonge Van 25jaar Die Op Zoek Is Naar Een Lief Puppie
Welke Soort Maak Mij Niet Zo Veel Uit Als Die Maar Lief Is En Niet Teveel
Centjes Kost En Nog Beter Zou Zijn Als Ik Hem Gratis Mag Hebben Want
Ik Wil Heel Erg Graag Een Hondje Hebben Om Voor Tezorgen Dan Heb Ik
Teminste Iemandt Thuis Zitten Die Op Me Wacht En Mij Aan Dacht Wil Ik
Ben Echt Zo Dol Op Beesten Maar Voor Al Honden En Vissen Ben Ik Dol Op
Hoppelijk Hoor Ik Snel Van Iemandt


mijn dochter mag van mij een puppy mits het een klein blijvend hondje is, maat kat ongeveer het liefst voor niets aangezien ze het zelf moet betalen.
wij bieden een goed en liefdevol huis, wat vlg mij voor de ware hondeliefhebber belangrijker moet zijn als een paar honderd euro.
mijn dochter wil het liefst een vrouwtje.

Geen opmerkingen: